Επιλογή Καριέρας – Ερευνήτρια Βιοϊατρικών Επιστημών

Ποιό είναι το επάγγελμά σου;

Ερευνήτρια Βιοϊατρικών Επιστημών

Ποιές ήταν οι αρχικές και οι μετέπειτα εξωτερικές επιρροές που σε οδήγησαν προς το σημερινό σου επάγγελμα;

Αρχικά το επιστημονικό οικογενειακό περιβάλλον με εστίαση στον άνθρωπο, αργότερα η αναζήτηση της εξιδείκευσης και το να μην ασχολούμαι με κάτι επαναλαμβανόμενο και μονότονο

Ποιά ήταν τα κίνητρα που σε οδήγησαν σε αυτή την επιλογή; (προσωπικά στοιχεία, κλίσεις, ταλέντα, ενδιαφέροντα κλπ)

Ενδιαφέρον για τον άνθρωπο και τη ζωή, δομημένος τρόπος σκέψης του αντικειμένου που ταίριαζε στον δικό μου

Ποιά είναι τα δυνατά σου σημεία που είναι απαραίτητα για το επάγγελμά σου; (δεξιότητες, κλίσεις, στοιχεία προσωπικότητας κλπ)

Συνθετική ικανότητα, περιέργεια, προσοχή στη λεπτομέρεια, επιδεξιότητα στη λεπτή κινητικότητα, υπομονή και επιμονή, ικανότητα εστίασης, δομημένος τρόπος σκέψης

Ποιές είναι οι πηγές ικανοποίησης από το επάγγελμά σου;

Συμβολή στην προώθηση της γνώσης ένα βήμα παραπέρα, γνωστικές προκλήσεις, εμβάθυνση και εξιδίκευση σε ένα πεδίο γνώσης

Τι ήταν όπως το φανταζόσουν και τι διαφορετικό σε σχέση με τις προσδοκίες σου;

Η διεύρυνση της γνώσης και η έλειψη μονοτονίας, οι ενδιαφέροντες συνάδελφοι, η ισορροπία δουλεύω μόνος και δουλεύω σε ομάδα. Τα μεγαλύτερα ποσοστά αποτυχιών από επιτυχιών στα εργαστηριακά πειράματα, ο κόπος και η έρευνα που δεν οδηγεί σε δημοσιεύσιμα αποτελέσματα, η φιλοδοξία και η ματαιοδοξία των καθηγητών, η άνιση κατανομή γυναικών – ανδρών στις υψηλές θέσεις.

Τι χρειάζεται κάποιος για να «μπει» στο επάγγελμά σου;

Ενδιαφέρον για το αντικείμενο, περιέργεια, διάθεση για μάθηση, να μη φοβάται να πειραματιστεί και να κάνει λάθος, αντοχή στη ματαίωση, συνθετική σκέψη, αναλυτική σκέψη

Ποιές δυσκολίες μπορεί να συναντήσει κάποιος κάνοντας το επάγγελμά σου;

Οι αποτυχίες στα πειράματα, η δυσκολία να βρεί μόνιμη θέση, ο ανταγωνισμός μέσα στον ακαδημαϊκό χώρο

Τι συμβουλές θα έδινες σε κάποιον που ενδιαφέρεται να ακολουθήσει αυτό το επάγγελμα;

Να ξέρει που θέλει να φτάσει και να το κυνηγήσει, να είναι προετιμασμένος για μακροχρόνιες σπουδές, να το δει και σοβαρά και ως «παιχνίδι» (πειραματισμός), να μη σταματάει να εξελίσσεται και να φύγει στο εξωτερικό