Ο εσωτερικός επικριτικός διάλογος & οι θετικές δηλώσεις

Όταν ο εσωτερικός σου διάλογος είναι φροντιστικός, γεμάτος αγάπη και συμπόνια προς τον εαυτό σου, βιώνεις εσωτερική γαλήνη και ηρεμία.

Όταν ο εσωτερικός σου διάλογος είναι επικριτικός ή ο εσωτερικός σου κριτής πολύ ισχυρός, βιώνεις εσωτερική ταραχή και δυσάρεστα συναισθήματα όπως ενοχή ή ντροπή. Ο επικριτικός λόγος (είτε έρχεται από έξω, είτε από τον εαυτό) έχει μεγάλη επίδραση και στον τρόπο που αντιδράς εσωτερικά και στο πως συμπεριφέρεσαι, με αποτέλεσμα πολλές φορές οι αρνητικές σκέψεις να μετατρέπονται σε αυτό-εκπληρούμενες προφητείες.

Ένας τρόπος για να εξισορροπήσεις τις αυτόματες αρνητικές σκέψεις που έρχονται στο νου είναι με θετικές δηλώσεις, οι οποίες είναι δηλώσεις αντίθετες με την αρνητική πεποίθηση, θετικά εκφρασμένες στον ενεστώτα χρόνο, τις οποίες μπορείς να επαναλαμβάνεις στον εαυτό σου.

Μπορείς μέσω της παρατήρησης να αναγνωρίσεις κάποια κυρίαρχη αρνητική πεποίθηση και να τη μετατρέψεις σε θετική ώστε να την επαναλαμβάνεις στον εαυτό σου μέσα στη μέρα ή όταν αντιλαμβάνεσαι ότι γίνεσαι επικριτικός  Π.χ.

«Είμαι άχρηστος και δεν αξίζω» σε «Η αξία μου είναι αδιαμφισβήτητη»

«Δεν μ’ αγαπάει κανείς»  σε «Πάντοτε αξίζω την αγάπη», «Αγαπάω τον εαυτό μου όπως είναι»

Μπορείς να επωφεληθείς από την χρήση των θετικών δηλώσεων για αυτό-αγάπη, για ενίσχυση της αυτοπεποίθησης, για συντροφική αγάπη, ενίσχυση της υγείας σου καθώς και για την υπέρβαση αρνητικών πεποιθήσεων σχετικά με την εργασία.